معرفی ابزارهای آنالیز رایگان

بررسی سایت و سرور با ابزار آنالیز رایگان سامانه مانیتورینگ  میهن وب هاست :

دراین قسمت ما ابزار کامل و قدرتمندی در اختیار تمام کاربران خود قرار داده ایم تا با استفاده از این ابزار بسیار مفید و کاربردی به آسانی بتوانند وضعیت سایت و یا سرور های خود را توسط هریک از ابزارهای قدرتمند زیر، بررسی نمایند و میزان آپتایم سایت و یا سرور های خود را در سایت های خود نمایش دهند، قطعا میزان آپتایم بالای وبسایت های شما موجب جلب اطمینان و آسودگی خاطر کاربران وبسایت های شما خواهد شد.

بررسی سایت و سرور با ابزار آنالیز رایگان

در این بخش به معرفی جذاب ترین و پر کاربرد ترین ابزارهای آنالیز سایت و سرور خواهیم پرداخت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویجت های حرفه ای میهن مانیتور کلیک کنید !

ابزار بررسی HTTP بررسی کننده وضعیت در دسترس بودن سرور و یا وبسایت های شما.

توضیحات : این ابزار در دسترس بودن یا نبودن دامنه یا آی پی را از نقاط مختلف جهان بررسی نموده و اطلاعاتی از این دسترسی به شما می دهد. جهت بررسی مداوم و دریافت هشدار در زمان قطعی در سایت ثبت نام نمایید.

این ابزار به شما اجازه می دهد که هدر های HTTP  را که وب سرور هنگام درخواست یک URL بر می گرداند را بررسی کند که با HTTP و HTTPS  کار می کند.

در بررسی HTTP میهن مانیتور هدر وب سایت شما را دریافت می کند. بررسی HTTP محتوای تصاویر، فلش، جاوا اسکریپت و غیره را دریافت نمی کند.

جهت کسب اطلاعات تکمیلی در مورد آنالیز رایگان HTTP کلیک کنید.

ابزار Ping:

توضیحات : بررسی آنلاین بودن سایت و سرور، این بررسی به شما نشان می دهد که سرور شما خاموش بوده یا در لیست سیاه قرارگرفته است.

Ping را از طریق ICMP بررسی کنید. اگر وضعیت خوب است، سایت یا سخت افزار، آنلاین و در دسترس است. اگر وضعیت بد باشد، سرور مورد نظر در دسترس نیست یا ICMP برای این نقطه غیرفعال است.

شما می توانید از سایر انواع بررسی برای تجزیه و تحلیل بیشتر استفاده کنید. اگر برخی از موقعیت ها گزارش بد بودن وضعیت را برگردانند، ممکن است سایت در برخی کشورها ممنوع شده باشد یا بعضی از مکان ها ممکن است به طور تصادفی به لیست سیاه اضافه شده باشند تا از برخی از حملات DDOS اجتناب شود.

جهت کسب اطلاعات کاملتر در ارتباط با ابزار آنالیز رایگان PING  کلیک کنید.

ابزار Whois :

توضیحات : اطلاعات فرد یا شرکت صاحب امتیاز دامنه را بیابید. جهت دریافت هشدار به هنگام نزدیکی به زمان انقضای دامنه در سایت ثبت نام نمایید.

با این ابزار می توانید به راحتی  Whois  دامنه خود را در بیش از 1000 پسوند تعریف شده در سراسر اینترنت بررسی نموده و اطلاعات کامل دامنه وارد شده را دریافت و بررسی نمایید و در صورت تمایل در سایت ثبت نام نموده و یک پایشگر برای این ابزار ایجاد نمایید. تا از انقضای دامنه خود قبل از هر کس دیگری مطلع شوید.

 

ابزار بررسیSSL :

توضیحات : بررسی کنید دامنه موردنظر دارای گواهی SSL بوده است و در صورت دارا بودن اطلاعاتی درباره ی گواهی نامه ی SSL آن بدست آورید.

بررسی سایت و سرور با ابزار آنالیز رایگان

ابزار بررسی SSL  به تشخیص مشکلات نصب گواهی SSL کمک می کند. شما می توانید گواهینامه SSL را با استفاده از این ابزار بررسی نموده تا  مطمئن شوید که آن را به درستی نصب شده و اعتبار دارد.

ابزار بررسی انواع پورت ها:

توضیحات : بررسی باز بودن یا بسته بودن پورت TCP بر روی آدرس موردنظر را می توانید با استفاده از این ابزار بررسی نموده و از باز بودن پورت ها در سرور ها و یا شبکه های خود اطمینان حاصل نمایید. در صورت باز بودن پورت مورد نظر همانند تصویر عبارت “پورت باز است ” را مشاهده خواهید نمود و در صورتی که پورت مورد بررسی باز نباشد عبارت “پورت بسته است” نمایش داده می شود.

بررسی سایت و سرور با ابزار آنالیز رایگان

بررسی سایت و سرور با ابزار آنالیز رایگان

ابزار بررسی بلاک بودن دامنه (DNSBL):

توضیحات : دامنه یا IP شما ممکن است بر حسب اتفاق یا دلایل دیگری در لیست سیاه قرارگرفته باشد و باعث کاهش کاربران سایت یا تاثیر مخرب در بررسی موتورهای جستجو از سایت شما داشته باشد. این بررسی کننده آدرس شما را در پایگاه داده ای حاوی DNS های محبوب جستجو و وضعیت آن را مشخص می نماید.

با استفاده از این ابزار می توانید از وضعیت بلاک بودن دامنه و یا IP سرور و یا وبسایت های خود مطلع شوید. در این ابزار دامنه و یا IP شما در بیش از 170 وبسایت بررسی کننده بررسی می شود.

ابزار های آنالیز رایگان سرویس مانیتورینگ میهن وب هاست.

این آموزش تا چه اندازه مفید بود؟

[تعداد: 20 میانگین: 4.3]